ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ОНЛАЙН ТЪРГОВЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ И ЕС | Seminari.bg
MaxiNet | Skener.bg  |  Seminari.bg | Sporter.bg | ИмейлиПсихолози Ресторанти

 

ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ОНЛАЙН ТЪРГОВЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ И ЕС

Нормативни уредби | Търговски умения

17. 05 2016 - 17. 05 2016
София, Хотел Central Park (с/у НДК)
адв. Игнат Арсенов - Директор на Европейски потребителски център - ЕПЦ България; Георги Динчев - Маркетинг Директор на MailBul.com

Изключително полезен и практичен семинар, който трябва да се посети от всеки онлайн търговец в България, който има многоезични версии на сайта и предлага услуги или стоки (платени или БЕЗПЛАТНИ) в страни от ЕС. На семинара ще бъде представена НОВАТА ПЛАТФОРМА НА ЕС ЗА ЖАЛБИ, ОПЛАКВАНИЯ И АЛТЕРНАТИВНО РАЗРЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ, която може да спести много време и ресурси на малкия и среден онлайн бизнес. Освен това ще бъде представен и регулативен орган за извънсъдебно разрешаване на спорове до 2000 EUR, която е изключително подходяща за ebay и amаzon търговци!

Отстъпки
Ранна резервация: до 30. 04 2016 - 120.00 лв.
Отстъпки за брой записани участници
при 2 записани 10% на участник
при повече от 3 записани 20% на участник
Цената включва: информационни материали, индивидуални консултации, кафе-пауза, обяд в хотела.

Програма


10:00 - 11:15: I ЧАСТ: ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ (Промяна от 25.07.2014 – относно информация, отказ от договор и допълнителни такси:

- Прилага се за договори от разстояние и извън търговския обект

- Налага търговците да променят своите процеси по продажби онлайн, общите условия и други

- Потребител – дефиниция – физическо лице, придобиващо стоки или услуги за лична употреба

 

ДИРЕКТИВА 2011/83/ЕС 
ДОСЕГА

- Максимална хармонизация
- Хармонизира продажбите бизнес-потребител на европейския пазар с висока защита за потребителите
- Опростява потребителските права, които се отнасят преди всичко до потребителските договори – покупки и продажби

КАКВО СЕ ПРОМЕНЯ

- Предвиден е списък с информация, който търговецът, трябва да предостави на потребителя преди покупка
- Ако се прилага срок на отказ от договора, трябва да се предостави бланка за отказ на потребителя – ако не - удължава се срокът с една година, САНКЦИИ.
- Кой поема разходите по връщане на поръчката?
- Срок на отказ от договора?
- Законова гаранция?
- Дигитално съдържание, НОВИ правила при продажбата на стоки и услуги и на ЦИФРОВО съдържание – платено или безплатно
(Цифровото съдържание не може да се предоставя на потребителя в срока за размисъл – 14 дни: кой поема разходи, САНКЦИИ; Предоставяне на информация относно функционалността и оперативната съвместимост с друг софтуер, ИЗИСКВАНИЯ)
- Права на потребителяа да прекрати договора от разстояние и извън търговския обект: по-дълъг срок, Особености при покупка на дигитално съдържание: ане на договора.
- Връщане на парите: права на потребителя да ПРЕКРАТИ еднолично ПОКУПКАТА в срока за размисъл – КАКВО Е НЕОБХОДИМО ДА НАПРАВИ ТЪРГОВЕЦА?
- Срокове за връщане.
- ДОГОВОР ОТ РАЗСТОЯНИЕ / ДОГОВОР ЗА ПОКУПКА: НОВИ МОМЕНТИ - Търговецът е длъжен да потвърди на 'траен носител' - КАКВО ЗНАЧИ ТРАЕН НОСИТЕЛ?- Гаранции и рекламации

 НОВ МОМЕНТ: ПЕРИОД НА РАЗМИСЪЛ (COOLING OFF PERIOD)


- Правото на отказ от договора, когато , потребителят промени своето мнение
- Важни моменти: 14 дневен период; Прилага се вече и за услуги; Писмено уведомление на потребителя;

ПАКЕТНИ ПОРЪЧКИ


- Какво се случва, ако потребителят поръча 5 артикула, а му се доставят 4, един липсва?
- Как се третират поръчки от дистрибутори? Това потребителски договор ли е?

 

11:15 - 11:45 - Кафе-Пауза

 

11: 45 - 13:00: ВРЪЩАНЕ НА ПАРИТЕ


- Парите на потребителя могат да бъдат върнати в срок до 14 дни от получаване на стоката обратно от потребителя;
- Въвжедане на процедури за проверка за връщане на стоките и на коя дата е станало това
- ОТГОВОРНОСТИ

ЧАСТИЧНО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ

- Законът допъска вече частично възстановяване на платените суми
- ОТГОВОРНОСТИ

 

 ДРУГИ ИЗИСКВАНИЯ

- Забрана за използване на предварително отбезяни полети, т.нар. pre-ticked boxes
- Налагане на допълнителни такси при плащане с кредитни или дебитни карти; 
- Забрана за ползване на платени телефонни линии; 


ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ТЪРГОВЕЦА ЗА ПОСОЧВАНЕ НА НЕОБХОДИМАТА ИНФОРМАЦИЯ


- Методът на плащане;
- Ограниченията при доставка;
- Цена;
- БУТОНИ - КУПИ, ПЛАТИ или ПОРЪЧАЙ - как трябва да изглежда бутона, за да обвърже правно нормативно клиента с договора за продажба?
- Посочване на фирма / Административен адрес ?
- Напомняне за законовата гаранция

13:00 - 14:00 - Обяд

 

14:00 - 15:45: Алтернативно решаване на потребителски спорове Промени в Глава девета на ЗЗП от 28.07.2015 г.


- Нови процедури по АРС – помирителни комисии;
- Онлайн платформа за АРС
- Задължения на търговците – особености при онлайн търговията;
- Трансгранични сделки: Въвеждане на Директивата за АРС и Регламент за ОРС
- ПОЛЗИ ОТ АРС: по-евтино от съдебните процедури. процедурата протича в рамките на 90 дни; WIN-WIN предлага печелившо решение и за двете страни; 
- ПЛАТФОРМА ЗА ОРС - планиран старт за 15 февруари 2016 година

 

ПОМИРИТЕЛНИ КОМИСИИ

-Същност на производството, Принципи, Страни, Резултати, Производство пред ПК

 

НОВИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ ЗА ТЪРГОВЦИТЕ

 

- Търговци, осъществяващи онлайн търговия
- Информация за органите за АРС 
- В съответния сектор : Информация за органи, за които търговецът предварително е поел ангажимент за участие, Къде, Каква, Кой ?
- Наличие на спор 

 

КОМПЕТЕНТЕН СЪД ЮРИСДИКЦИЯ


- При национални спорове?
- При трансгранични спорове?


15:30 - 15:45 - Почивка

15:45 - 16:30 II ЧАСТ: ГЛОБАЛНИ ИНТЕРНЕТ СТАНДАРТИ И ОРГАНИЗАЦИИ

 

- RFC , IETF

- ICANN, TLD

- CAN-SPAM

- Blacklists - SenderScore, SpamCOP, Baracuda

- Spam Policy на Google и Microsoft